Geen categorie

Vakantie?!

Brussel zou het maandag worden, alleen maar een heen en weertje. Lekker kort dienstje, maar de luchthaven van Brussel was nog niet open. Dus belde ik zondagmiddag met Crew Control met de vraag of de vlucht wel door zou gaan. Helaas niet, maar in plaats daarvan stond ik van 5 tot 8 in de ochtend reserve. Bah, toch zondagavond maar met de auto naar Utrecht. Dus… Rijden rijden rijden in het 🚗. Tot ik me aangekomen in Utrecht realiseerde dat ik de huissleutels van mijn grote vriend Joost vergeten ben. Ik kon wel door de grond. Joost bleek geen bekenden met zijn sleutels in de buurt te hebben wonen, dus er zat niks anders op dan weer terug naar Nijmegen én Utrecht te rijden. Oh wat baalde ik. Vooral omdat de tijd dat ik voor een redelijk aantal slaapuurtjes nodig had al haast verstreken was. Ik besloot Crew Control te bellen met mijn verhaal en omdat mijn eerlijkheid daarover gewaardeerd werd én omdat ik de moeite had genomen om voor drie uurtjes standby naar Utrecht te rijden, zou ik de volgende dag niet opgeroepen worden. Wat was ik blij toen ik Rick kon verrassen met toch een nachtje thuis! En de dag vrij kon ik mooi besteden aan mijn checkvlucht van de volgende dag.

Op dinsdagochtend mocht ik me vroeg aanmelden voor die vlucht: een heen en weer waar je op je vingers wordt gekeken of je je safety en service aan boord inmiddels onder de knie hebt, gevolgd door een vraaggesprek over veiligheid. Ik had best goed geleerd, maar álles kan je nooit weten, dus ik was best zenuwachtig. Gelukkig was de checker een ontzettend leuke meid, waar ik direct mee klikte, dus het was meer gezellig dan een strenge check. Dus vol trots haalde ik het. Over twee weken nog het ‘einde proeftijd gesprek’ en dan ben echt vast in dienst, voor vijf jaar zeker.

Op woensdagochtend meldde ik me aan voor een vierdaagse met stops in Nice, Turijn en Bologna. Wow, drie zonnige bestemmingen waar we ook nog eens vroeg in de middag aankomen. In Italië ben ik al jaren niet geweest en nu twee dagen achtereen. Als de crew dan ook maar gezellig was. En dat was het; twee supergezellige cockpitmannen en een geweldige senior, Nadia. Iedereen was in voor een feestje, dus we hebben er ook echt van genoten:

image

image

Tenminste, van Nice en Turijn, want een uur vóór we met grootse plannen richting Bologna wilden, werden Nadia en ik per telefoon gevraagd te gaan rennen voor één vlucht naar het koude Trondheim in Noorwegen! Dat was een flink potje balen, want we hadden echt al een middagje uitgestippeld. Dus de leuke cockpitcrew kwijt en ineens naar een koude stad waar niets te beleven valt. Erg jammer. In Trondheim hebben we wel van een uitgebreide lunch genoten en een wijntje op de kamer gedronken, maar verder was het alleentijd op de hotelkamer.

Gelukkig hadden we vanochtend een korte reünie met de eerste crew, voor een heen en weertje Kristiansand. Op de heenweg 24 passagiers, dat heb ik nog niet meegemaakt.

Al met al leek de afgelopen dagen wel vakantie! Ik kan er met m’n hoofd af en toe nog steeds niet bij hoe dit mogelijk is; een paar vluchten werken om vervolgens uitgebreid in Europese steden luxe te eten en overnachten op ‘kosten van de baas’. Natuurlijk sta je om 4u in de ochtend al naast je bed en is het hard werken, maar ik voel me desondanks enorm bevoordeeld!

image

Standaard

4 gedachtes over “Vakantie?!

  1. Cees zegt:

    Fijn te lezen dat het goed gaat!
    Of Nijmegen nog lang jullie thuishaven is betwijfel ik, de tijd zal het leren.
    Wat wel zeker is, is dat je op tijd weg bent gegaan, NV brokkelt langzaam af!

    Liked by 1 persoon

  2. Af en toe onwerkelijk, maar helemaal zelf gedaan hard voor gewerkt, geknokt en dus welverdiend.
    “Jammer” van Trondheim, maar een beetje cultuur snuiven na al die zon is zeker ook niet verkeerd.

    (Ik mail je gauw om even bij te kletsen)
    xxx Sharon.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

