Geen categorie

Medaille

Afgelopen week  verliep lekker. Ben maandag voor de eerste keer met de auto naar Schiphol gereden, omdat er gedoe was met de treinen in Utrecht en ik me weer vroeg (05.50u) moest aanmelden. En ondanks dat de navigatie het ineens begaf, bereikte ik mijn bestemming netjes op tijd. De eerste nachtstop was Bordeaux, waar we rond 14.00 al aankwamen. Mijn cabine-collega wilde op haar kamer blijven, maar de heren van de cockpit hadden zin in een biertje op het terras. En wie ben ik om daar nee op te zeggen :). Het was een geweldig gezellige middag in een prachtige stad met lekker weer:

 

PicsArt_03-28-06.55.02

Dit is dan zo’n grandioos voordeel van het werk…

De andere kant van de medaille maakte ik ook mee: de volgende dag op een vlucht van Bergen naar A’dam werd er een man onwel. Ik was net met de service begonnen toen er een Frans sprekende vrouw in paniek door het gangpad kwam rennen. De man naast haar zag bleek, zweette enorm en reageerde vertraagd. Ik dacht aan een hartaanval, maar hij had niet alle symptomen. Na overleg met mijn collega en wat verder onderzoek, kwamen we tot de conclusie dat het een laag bloedsuiker moest zijn. Hij was behoorlijk eigenwijs, maar uiteindelijk heb ik hem cola kunnen opdringen. Zijn eindbestemming bleek Los Angeles, maar hij ging alsnog ziek van boord, en is opgevangen door de Eerste Hulp, dus ik denk niet dat hij zijn vlucht gehaald heeft…

De volgende nachtstop was in Trondheim, in het noorden van Noorwegen. Nog niet eerder geweest, maar ik had al van anderen gehoord dat het hotel geweldig zou zijn.

IMG_clarion27.jpg_1_1_D54QII0

En inderdaad, heel modern en echt een prachtkamer. Helaas kwamen we pas om twaalf uur in de avond aan en moesten we relatief vroeg op, dus het werd een ontbijt op bed. Ook geen straf:

IMG_20160331_095120.jpg

Wat een verwennerij toch elke keer.

Inmiddels is het weekend thuis bijna voorbij. De diensten verschuiven een beetje over de aankomende weekenden heen, dus het zullen meer doordeweekse dagen zijn dat ik thuis ben.

Morgen zou ik naar Brussel vliegen, maar dat gaat uiteraard niet door. Dus een reserve gekregen. En voor de rest van de week zijn er zonnige stopjes in Nice, Turijn en Bologne! Met elke dag in de middag al daar zullen er wel wat terrasjes in de zon bezocht worden :D.

Standaard

5 gedachtes over “Medaille

  1. Rensen zegt:

    Fijn om te horen dat het goed gaat met je ,is Rick er ook nog steeds blij mee
    Zal wel wennen zijn ,maar zo blijft het thuis weer iedere keer spannend toch.
    Nou heel veel werkplezier en doe de groetjes aan rick en tot wederhoren en gauw tot ziens xxxxx

    Liked by 1 persoon

  2. Cees. zegt:

    Echt een Paas ontbijt zo te zien, lekkere dingen en zelfs twee eitjes!
    Zorg er wel voor dat je niet al te snel van confectie maat moet veranderen!
    Je zult nog heel wat mee maken daar hoog in de lucht, een rolletje druivensuiker neemt niet al te veel plaats in.
    Maar heel leuk om te horen dat het je goed gaat.

    Groetjes……

    Liked by 1 persoon

  3. Anoniem zegt:

    Wat heerlijk om zo veel steden te bezoeken / te zien…lijkt wel een vakantiebaan! Ideaal…maar soms ook wel erg spannend, lijkt me.
    Succes en veel plezier! kus van Karen

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

